Hjem    EAV  Immunterapi   Diapulse    Biopati   Forskning    Om oss    Kontakt

Biopati:
Biopati bygger på en filosofi om å se på mennsket så helhetlig som mulig. En benytter seg av flere analysemetoder for å få et helhetlig bilde hvordan man best kan hjelpe de mennesker som kommer til en for behandling. På samme vis har man flere metoder for å hjelpe til med å gjenskape balanse i kropp og sjel. Det handler omå være så nær det naturlige som mulig. Gi kroppen de beste muligheter til å ordne opp selv.

Analysemetoder:
* Anamnese
* Irisanalyse
* Mikroskopering
* Matintoleransetesting
* Cellestoffskifte og miljøgift test
* Tungeanalyse
* Øreakupunktur
* Soneterapi
* Polysantest

Behandlingsmetoder:
* Immunterapi
* Kostholdsveiledning
* Kosttilskudd
* Urtemedisin
* Soneterapi
* Øreakupunktur

Anamnese er en kartlegging av sykehistorie og sykdomsfremkallende faktorer. Den er basis for behandlingsprotokollen, men støttes av de ulike analysemetodene.

Irisanalyse gir en pekepinn om hvilke sykdommer man er disponert for fra naturens side. Tegn kan også komme og gå i forhold til hvilke sykdommer/skader man har i øyeblikket.

Mikroskopering benytter man til å se på blodet i ulike tilstander, og med ulike teknikker.

Tørket blod kan gi svar på om det finnes kronisk inflammasjon i ulike organer, stress, tungmetall belastning, C-vitamin mangel, ubalanse i tarmfloraen etter antibiotika bruk, muskel og skjelett plager, belastninger i lymfesystem, syrebelastning i vevet, hudproblemer, virus, parasitter mm.

Levende blod kan avdekke mulig B-12 vitamin mangel, jernmangel, ulike bakterier virus og sopp, leverbelastning, næringsopptak, oksidativt stress, tungmetaller og miljøgiftbelastning, vannmangel, elektromagnetisk påvirkning, balansen mellom de ulike blodceller kan indikere enkelte sykdommer, opphopning av slaggstoffer kan si noe om både inntak og avgiftningsorganer, store proteiner i blodbanen kan indikere «lekk tarm». Dette er bare noen eksempler.

Matintoleransetesting Ved en standard matintoleranse test sjekkes det om en har IgA eller IgG antistoffer mot 96 ulike matvarer. Selve testen utføres ved laboratoriet til EU BioTek.
Vi undersøker også den bakenforliggende årsaken til at matintoleransen har oppstått.

Cellestoffskifte og miljøgift test gir et bilde av kroppens evne til å bryte ned og kvitte seg med avfallsprodukter og miljøgifter. Det er en enkel urinprøve man selv utfører. Prøvestripsene tørkes før de postlegges til laboratoriet.

Tungeanalyse gir et bilde av tilstanden i kroppen her og nå. En kan se belastninger på blære, galle, lever, lunger, mage, milt, nyre, tykktarm og, tynntarm.

Øreakupunktur kan brukes til å diagnostisere og behandle alle kroppens organer.

Soneterapi kan også brukes til å diagnostisere og behandle alle kroppens organer.

Polysantest er samme metode som man bruker til å bestemme blodtype. I dette tilfellet er det antigen fra ulike bakterier som blandes med blod fra et lite stikk i fingeren. Om blodprøven sprekker opp(agglutinerer), har man antistoff mot disse mikrobene.

Immunterapi handler i biopatien om å gjenskape et sunt miljø i kroppen. Immunforsvaret gjenkjenner bakterier gjennom deres antigen. Gamle infeksjonsfokus i kroppen inneholder ofte bakterier der cellemembranen hvor antigenene sitter er skadet, slik at immunforsvaret ikke har noe å lete etter. Når man har økt kroppens evne til å forsvare seg selv, gjenoppbygges cellemebranen på bakteriene, slik at immunforsvaret igjen er i stand til å finne bakteriene og eliminere dem. Det brukes også urter og naturmidler for å styrke immunforsvaret og kroppens ulike organer.

Kostholdsveiledning gis etter en vurdering av anamnese og analyser. Det blir tilpasset hvert enkelt tilfelle.

Kosttilskudd anbefales etter en vurdering av anamnese og analyser. Det blir tilpasset hvert enkelt tilfelle. Vi kan teste for hvert enkelt tilfelle, om kroppen trenger det aktuelle middel. Du kan ta med midler du allerede bruker for å få dem testet.

Urtemedisin anbefales etter en vurdering av anamnese og analyser. Det blir tilpasset hvert enkelt tilfelle.

Øreakupunktur kan brukes til å diagnostisere og behandle alle kroppens organer.